Aizraujošā un iedvesmojošā koncertlekcija “Sprādziens mūzikā”

08.05.2021. Tukuma Raiņa ģimnāzijas 7.-12. klašu skolēni projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros izbaudīja koncertprogrammu “Sprādziens mūzikā”, kuras mērķis bija iepazīt, kā populārā mūzika attīstījusies no 1920. līdz 2020. gadam: džeza, blūza ēra, svinga laiks, revolucionārie rock’n’roll gadi, hipiju plūsma, disko spožums, astoņdesmitie, 90. gadu popkultūra un mūsdienas; izzināt, kā mūzika iet roku rokā ar 20. gadsimta vēstures lielākajiem notikumiem un atspoguļo savu laikmetu, kā Latvijā izpaudās katrs no šiem žanriem, lai varētu gūt iespaidu par spilgtākajiem mūzikas šedevriem.

Attālināti šogad skatījāmies ne tikai filmas, teātra izrādes, bet arī koncertprogrammu. Koncertlekciju vadīja multiinstrumentāliste Arta Abaroniņa un dziedātājs Mikus Abaroniņš, par kuriem skolēni izteicās ļoti atzinīgi. 88% skolēnu koncertlekciju novērtējuši ar 8-10 ballēm.

Programma bija gan izzinoša, gan izklaidējoša. Koncertlekcijā iekļauts vēstījums par populārās mūzikas attīstību pasaulē un Latvijā, tajā skanēja arī populārākās dziesmas no Elvisa Preslija, The Queen, Maikla Džeksona, The Beatles, AC/DC, ABBA, Frenka Sinatras, The Rolling Stones u. c. repertuāra. Bija iespēja dziedāt un dejot līdzi!

Skolēni mūzikas stundās strādāja ar sagatavotajām darba lapām par koncertlekcijas saturu, latviešu valodā analizēja vēstījuma saturu un izmantotos valodas līdzekļus, piemēram, “sprādziens mūzikā”, “popularitātes virsotne”, “glamūrīgā mūzika”, “rokenrola karalis”, “jaunas vēsmas mūzikā” u. tml.

Tradicionāli skolēniem pēc pasākuma jāsniedz atgriezeniskā saite, lai izzinātu viņu atsauksmes. Atbildot uz jautājumu, par ko paslavētu radošo grupu, īpaši koncertlekcijas vadītājus, skolēni bija dāsni, rakstot, ka paslavētu par radošumu, centību, savienojot lekciju ar koncertu, par interesanto, raito un izteiksmīgo, enerģisko un viegli uztveramo stāstījumu un dažādu mūzikas žanru raksturojumu, lielisko mūziku (brīnišķīgajiem skaņdarbiem, to izvēli), par skaisto dziedājumu, par video labo kvalitāti un skaņu. Turpinājumā piedāvāju ieskatu skolēnu atbildēs.

  • Mākslinieki ļoti labi mācēja iejusties mūzikā, visi arī bija ļoti smaidīgi.
  • Koncertlekcijas vadītāji runāja skaidri, ieinteresēja, spēja noturēt manu uzmanību.
  • Māksliniekiem un koncertlekcijas vadītājiem Artai un Mikum lieliski padevās ieinteresēt un izmantot skaistu literāru valodu, protams, burvīgi izpildīt priekšnesumus.
  • Fascinēja tas, ka Arta Abaroniņa spēlēja vairākus instrumentus.
  • Vēlos paslavēt par īsu un kodolīgu mūzikas vēstures izklāstu ar piemēriem.
  • Ļoti interesants stāstījums par mūziku. Nebija garlaicīgi klausīties.
  • Paslavētu par viņu lielisko talantu radīt mūziku, par pozitīvo gaisotni.
  • Man patika izpildījums un tas, ka tika iekļautas populāras dziesmas, kurām patiešām varēja dziedāt līdzi.
  • Paslavētu par iekļauto dziesmu “Dynamite”.
  • No visām koncertlekcijām šī bija vislabākā. Ļoti labi izvēlētas populāras un jau zināmas dziesmas, pie kurām varēja dziedāt līdzi. Tiešām pacēla garīgo.
  • Paldies par lielo apņēmību rīkot koncertlekciju attālināti.
  • Abiem vadītājiem ir ļoti skaidra balss un saprotama runa. Un, protams, mākslinieki ir ļoti talantīgi, solista balss – spēcīga, jo varēja labi nodziedāt dažādu žanru mūziku.
  • Piesaistīja un spēja noturēt uzmanību, interesi ar žestu palīdzību. Ļoti skaista balss Mikum.
  • Es viņus paslavētu par ļoti radošu pieeju šim darbam.
  • Es slavēju viņus par harismu un muzikālo talantu.
  • Ļoti azartisks stāstījums, ļoti labs balanss starp mūziku un informatīvo materiālu.
  • Šī koncertlekcija bija ļoti uzmundrinoša, tā mani tiešām ieinteresēja, klausoties elektroniski. Varēju vairāk uzzināt par mūzikas vēsturi, un paši izpildījumi arī bija ļoti patīkami.
  • Paslavētu par to, ka šī koncertlekcija bija ļoti piesaistoša man kā cilvēkam, kuru īsti mūzikas vēsture neienteresē.

Katrs skolēns atsauksmē norādīja, kurš izpildītājs/grupa un dziesma patika vislabāk. Slavas virsotnē iekļuva The Queen “Don’t Stop Me Now”, ABBA  “Mamma Mia”, BTS “Dynamite” u. c.

Skolēnu izvēlēto vārdu, ar ko asociējas šī koncertlekcija, iespējams aplūkot vārdu mākonī, taču populārākie vārdi bija šādi: aizraujoša, jautra, izcila, skaista, baudāma, lieliska, pozitīva.

            Kādi ir skolēnu secinājumi pēc koncertprogrammas izbaudīšanas? Lūk, dažas atziņas!

  • Mūzikas jomā pastāv plaša žanru daudzveidība, kas apbur ikvienu tās klausītāju.
  • Es no šīs koncertlekcijas ieguvu saprašanu par to, kā mūzika attīstījās laika gaitā un kādas bija katras desmitgades populārākās mūzikas grupas un dziesmas. Es ieguvu prieku un laimi, jo man pašam ļoti patīk muzicēt grupā, un es tik ļoti iedziļinājos, ka likās, ka es pats tur spēlēju.
  • Manuprāt, ideāla dziesmu izvēle, pārsvarā priecīgas dziesmas, kuras šajā laikā ļoti nepieciešams klausīties.
  • Lai arī vēstures posms ir bijis smags un tumšs, mūzika centās padarīt šos laika posmus spilgtus un patīkamākus.
  • Mūzika ir ļoti strauji attīstījusies un turpina attīstīties.
  • Uzzināju, kādas mūzikas bija katrā desmitgadē 20. gs. un 21. gs., iepazinos vairāk ar tā laika māksliniekiem un to dziesmām, tā paplašinot savu redzesloku. Kā arī interesanti, ka tika skaidroti notikumi, kādus pasaulē skāra konkrētajā laika posmā, piemēram, 2. pasaules karš un ASV depresija, tad tik un tā mūzika turpināja attīstīties, par ko es esmu priecīga, jo tā ir atstājusi daudz skaistu darbu mūsdienām, un tās ir kā atmiņas.
  • Mūzika ir daļa no cilvēkiem un to hobijiem, priekiem u. c.
  • Mūzika ir svarīga mūsu dzīves daļa, un bez tās cilvēki ne tagad, ne senāk nevar un nevarēs iztikt.
  • Secinu, ka, lai arī mūzika, gadiem ejot, mainās, leģendāru grupu/ dziedātāju dziesmas vienmēr ir bijušas un būs populāras, kā arī tās nekad “nenovecos”.
  • Es varu secināt kā gadsimta laikā ir mainījusies mūzika, bet vienmēr zem katras dziesmas ir kāds vēstījums klausītājiem.
  • Mūzikai ir senas saknes, un mūsdienās tā ir tik attīstīta, jo gājusi cauri laikam kopā ar cilvēku.
  • Ātri izejot cauri mūzikas vēsturei, pamanīju, kā pamazām mūzika attīstās un sapratu, ka 2000. gadu sākumā žanri visvairāk sazarojās.
  • Īsti mākslas darbi nenoveco. Daudzas dziesmas nav zaudējušas savu popularitāti desmitgadēm ilgi, un, manuprāt, tās skanēs pa radio vēl paaudzēm ilgi.
  • Nonācu pie secinājuma, ka es tiešām esmu melomāns.
  • Uzzināju, ka dziesmas, kuras dažreiz ikdienā klausāmies, ir no 20.gs. nākušas un ir vēl populāras mūsdienās.
  • Secinu to, ka mūzika attīstās nepārtraukti, ir liela daļa no mūsu dzīves. Mūzika, manuprāt, bija vislabākā māksla, kāda tika radīta.
  • Es no šīs koncertlekcijas ieguvu interesi par vairākiem mūzikas žanriem, piemēram, džezu.
  • Katrs laikmets ir īpašs savā ziņā. Noklausoties šo koncertlekciju, sapratu, cik mūzika ir bagāta un atšķirīga.
  • Uzzināju jaunu informāciju un atcerējos dziesmas, kuras sen nebiju dzirdējusi.
  • Uzzināju dažus faktus par mūziku, dzirdēju skaistas dziesmas.
  • Iemīlēju mūziku vēl vairāk.
  • Pat šādā laikā varam pavadīt laiku, klausoties jauku mūziku.
  • Katrs var atrast sev piesaistošu mūzikas žanru.
  • Vienmēr ir izeja tam, lai parādītu savu talantu citiem.
  • Mūzikas attīstība neapstāsies. Pateicoties ierakstiem, ko varam klausīties un baudīt no jebkuras vietas jebkurā laikā, mūzikai vienmēr būs iespēja augt un uzlabot cilvēku dzīves.
  • Pēc šīs koncertlekcijas es sapratu, ka lietas, kuras nav saistošas, var būt aizraujošas. Viss ir atkarīgs no tā, kā to pasniedz.
  • Laba mūzika dzīvo mūžīgi.

Tukuma Raiņa ģimnāzijas skolēni un pedagogi pateicas SIA “Dzīvā skaņa” par brīnišķīgo iespēju veldzēties mūzikas pasaulē! Paldies Artai Abaroniņai un Mikum Abaroniņam par azartisko vēstījumu un visai radošajai komandai par izcilo sniegumu, jo dāvājāt pozitīvisma devu ziedošajā maijā, lai veiksmīgi noslēgtu mācību gadu!

Attēls: ieraksta ekrānšāviņš

Iveta Āboliņa, projekta “Latvijas skolas soma” koordinatore

Categories: Citāti | Komentēt

Ziņu izvēlne

Atbildēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logotips

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s

WordPress.com blogs.

%d bloggers like this: